Children love to play. Their imagination is a great treasure that helps them to gain their knowledge about the world. And I noticed the best way to teach students is to involve them into a game, a party, an unusual activity where they forget about their fears and unconfidence. If you want to learn something new about the culture of foreign country or people, it is good to read a book about it or watch a film. But if you want to feel the culture, the traditions and remember them, you have to take part in it, try it...
Here is the example of the scenario you can use in your work in a Language summer camp or on any other occasion.
Must admit children were very excited to take part in it.
Сценарій
свята
«
Ми - Індіанці»
Мета:
-
ознайомити дітей із життям та культурою корінних
жителів різних народів, зокрема індіанців Америки;
-
розвивати пам'ять, увагу, уяву, пізнавальний
інтерес, фізичні якості учнів;
-
розширювати кругозір;
-
виховувати повагу до культури інших
народів;
Хід свята
Ведучий
1:
Доброго
дня!
Сьогодні
в нас відбудеться надзвичайно цікаве свято! Ми помандруємо у світ природи,
таємничий, незбагненний, де спілкування людини із натурою стає на першому
місці.
Ведучий
2:
Забудьмо про телефони, Інтернет,
телебачення, і давайте поспілкуємось із метеликом, який сів на квітку, із
струмочком, який дзюрчить веселу пісеньку, із сонечком, яке обнімає нас теплими
промінчиками. Поговоримо з ними так, як мало відомі нам племена індіанців.
Ведучий
1:
А
хто такі індіанці?
Де
вони живуть?
Ведучий
2:
Індіанці
– це загальна назва корінного населення Америки. Життя і культура цих племен і
сьогодні захоплюють багатьох, їхній одяг, житло, переконання, вірування, закони
притягують увагу. А їхня хоробрість захоплює.
І
сьогодні з допомогою учасників двох загонів «Козачат» та «Розбишак» краще
познайомимось із життям та вміннями індіанців.
(Свято починається під бій
барабанів (ложками об відра і тазики) усі проголошують бойовий клич індіанців:)
Ми
– індіанці, кращі за всіх!
Нас
чекає успіх всіх!
Ми
– індіанці, кращі за всіх!
Любим
гумор, любим сміх!
В
нашому сонячному вігвамі
Стали
друзями ми з вами!
Знають
всі і дорослі й діти –
Краще
«Мрії» – нема на світі!
Ведучий
1:
Бачу бойовий дух запанував у кожному серці індіанця!
Можна починати змагання! Але давайте спочатку познайомимося ближче!
Конкурс
1.
Складається із…
1. Захист
назви свого племені, його історія, представлення вождя.
2. Ритуальний
танець племені.
3. Краща
маска індіанця.
Оцінка журі.
Конкур
2.
«Окомір». По дві особи від племені визначають
відстань до заданого предмета, потім за допомогою кроків вимірюють цю відстань.
Оцінка журі.
Конкурс
3.
«Найвлучніший мисливець». У підвішений рятувальний
круг, чи відро влучити м’ячиком (шишкою), беруть участь 5 осіб від загону,
кидок – один, хто більше влучить.
Конкурс
4.
«Пошуки скарбу». Кожне плем’я отримує карту і
дотримуючись інструкцій, шукає скарб – пакет соку, яблука, цукерки.
Конкурс
5.
«Міс Індіана». Вибирається претенденток племені по
конкурсах:
-
кращий індіанський танець,
-
швидко і красиво розмалювати спину
воїна,
-
влучно стріляти з лука (або дартс)
Оцінка журі.
Recently I've read really interesting article and now I want to share the content with you. I hope it will catch your attention.
The Importance of
Fairy Tales
“If you want your children to be intelligent,
read them fairy tales. If you want them to be more intelligent, read them more
fairy tales.”
― Albert Einstein
― Albert Einstein
1. Fairy Tales Show
Kids How to Handle Problems
We learn from the
characters in stories, even as adults. They help us because we connect to our
own lives, dreams, anxieties, and consider what we would do in their shoes.
Fairy tales help children learn how to navigate life. (Bettelheim, B. Uses
of Enchantment: The Meaning and Importance of Fairy Tales.)
“Fairy tales do not
tell children the dragons exist. Children already know that dragons exist.
Fairy tales tell children the dragons can be killed.”
― G.K. Chesterton
― G.K. Chesterton
2. Fairy Tales Build
Emotional Resiliency
Fairy tales show real
life issues in a fantastical scenario where most often the hero triumphs.
(Except inGrimm originals.)
Children need to discover in a safe environment that bad things happen to
everyone. Because guess what? No one in life is immune from challenges — so we
need to build capacity in our children. Do we build emotional muscles so our
children can hang on during tough times or do we shelter our kids, protecting
them, leaving them so weak they can’t handle anything requiring strength?
3. Fairy Tales Give Us
a Common Language (Cultural Literacy & Canon)
Neil Gaiman writes, “We encounter fairytales as kids, in retellings or panto. We
breathe them. We know how they go.”
4. Fairy Tales Cross
Cultural Boundaries
Many cultures share
common fairy tales like Cinderella, with their own cultural flavor. We read the
versions and know we all share something important, the need to make sense of
life with story, and the hope for good to triumph over evil.
5. Fairy Tales Teach
Story
Fairy tales are
understanding the basics of story — setting, characters, and plot (rising
action, climax, and resolution) as well as the difference between fiction and
non-fiction. Once a child understands story, it supports his ability to make
predictions and comprehend other stories he’s reading.
6. Fairy Tales Develop
a Child’s Imagination
“When I examine myself and my methods of thought, I come to the conclusion that the gift of fantasy has meant more to me than any talent for abstract, positive thinking.”
― Albert Einstein
“When I examine myself and my methods of thought, I come to the conclusion that the gift of fantasy has meant more to me than any talent for abstract, positive thinking.”
― Albert Einstein
7. Fairy Tales Give
Parents Opportunities to Teach Critical Thinking Skills
I absolutely hate
Disney’s The Little Mermaid. A girl abandoning her life for a boy is rubbish
and no kind of role model for my daughters. Even the original version shows a
weak woman who dies for the man — I don’t like it. (But at least she suffers
the consequences!)
But.
It doesn’t mean I
won’t let my kids read the mermaid story. Sheltering doesn’t give my kids
critical thinking skills. Exposure and guided conversation does! (Maybe with a
few groans from the peanut gallery.)
8. Fairy Tales Teach
Lessons
Use fairy tales to
teach morals and lessons. What can you learn from Goldilocks? How about
Cinderella or Jack and the Beanstalk?
So, are fairy tales too scary for kids?
Sometimes.
You need to consider a
child’s age and developmental stage. We don’t read a two-year old the original Rapunzel where
the prince is blinded and bloodied because the child won’t understand it
anyway. Use your judgement as a parent. Let your children use their judgement,
too — they’ll be able to say if they think the story is too scary or not.
You need to consider
time of day to read the fairy tales. Perhaps some fairy tales aren’t meant to be bedtime
stories. So, read them at lunch!
Just don’t ban fairy
tales from your child’s life forever just because some are scary or politically
incorrect. You can easily find modified versions if that works
better for your child and your family.
What are your thoughts
about fairy tales?
What are your
favorites?
“Though now we think of fairy tales as stories
intended for very young children, this is a relatively modern idea. In the oral
tradition, magical stories were enjoyed by listeners young and old alike, while
literary fairy tales (including most of the tales that are best known today)
were published primarily for adult readers until the 19th century.(complete:http://www.endicott-studio.com/gal/galWi…)”
― Terri Windling
― Terri Windling
Сценарій
позакласного заходу з англійської мови
“
Happy English”(
для учнів 5-6
класів)
Мета:удосконалення
навичок говоріння по темі “ let’s
study English ”, розвивати спостережливість та кмітливість , увагу,
швидкість. Створити в учнів позитивний емоційний настрій, формувати інтерес до
вивчення мови.
Незнайко. (виходить на сцену) Hello! Це поки
що все, що я запам’ятав англійською. Діти, я вам співчуваю… Ось у мене зараз
буде урок англійської, а навчає мене не абихто, а сама пані English-
Англійська мова. Хоч я вважаю, що і так знаю англійську достатньо добре.
Мова. То хто це тут знає англійську «достатньо
добре»?
Незнайко. Ну, я! А що? How do you do? Where do you live? Kyiv is a capital of
Ukraine. Bland a med. Head & Shoulders... Та я стільки слів знаю!
Мова. Ну, тоді розпочнімо наш урок прямо зараз. What is your name?
Незнайко. Це я знаю! Хто таке не знає?! My name is Neznayko.
Мова.How do
you do?
Незнайко. ??? А можна повільніше? Бо це ж ви таке
питаєте - як в університеті…Що це ви таке спитали?
Мова. Як справи?
Незнайко. Ось! Бачите, діти! Я ж казав що англійська
– це якась неправильна мова! How-do-you-do.Це ж скільки слів… Аж чотири… А спитали всього-на-всього
«Як справи?» Це ж слів удвічі більше. Що ж виходить – може й голова у мене
стане удвічі більша, коли я вивчу всю цю англійську? Вибачайте, але я вважаю,
що мій словниковий «напас» достатньо глибокий і мене вже можна зарахувати до
досить просвічених людей. А англійська… Хіба це так важливо?
Мова. По-перше, словниковий запас , а не «напас». І
ти хочеш стати освіченим, а не «просвіченим»,
а по-друге, англійська – це важливо і про це знають всі діти. Ось,
послухай, що кажуть мої учні про мене!
Учень
1.English is very popular
in the world now.
Учень 2
.English is like a bridge
that connects people and countries!
Учень 3
.English is the language
of international communication and friendship.
Учень 4
.English helps people to
work together.
Учень 5
.If you want to travel
and visit different countries, you have to study English!
Незнайко. Як можна вивчити всі ці дивні слова! Я,
щойно почую Goodmorning! , то мені так і хочеться кудись
втекти…Англійська - це ж
так важко!!! (починає плакати)
Мова.Don’t cry, my dear!
Незнайко. Як же мені не плакати? Сльози самі ллються
і ллються…
Мова. Я дуже хочу тебе розвеселити! Тому запрошую
всіх вас у чарівну країну пізнання англійської мови і ти побачиш, що це може
бути весело і цікаво. Я знаю, що всі
діти люблять казки. А ти знаєш хто така Little Red Riding Hood?
Незнайко.Ну, звісно, це ж Червона Шапочка!
Мова. Тоді ти легко справишся з моїми завданнями до
цієї казки. А мої друзі тобі допоможуть!
Once upon a time there
was a girl called Little Red Riding Hood.
Dear children! Let’s
brush up! What was Little Red Riding Hood like?
Task 1
Make sentences out of
these words. They are mixed. Put them in the correct order.
1)
slim,
was, she, short, and, pretty, а , girl.
Мова. Well
done. Now listen to me. One day her mother
said to her...
Сценка1( між Шапочкою і мамою)
Mother. Little Red
Riding Hood ! Little Red Riding Hood ! Where are you?
L.R.R.H.I am here, mother. What’s the matter?
Mother. Little Red Riding
Hood ! I want you to go and visit your grandmother. She is not very well
so I’d Like you to take her a basket of food.
L.R.R.H. Yes, of course, mummy!
Mother. Don’t speak to anybody on the way. Don’t stop in the
wood.
L.R.R.H. All right, dear mother. Good-bye!
Mother. Good-bye, darling.
Мова.Dear
children, do you know - What did her mother put in the basket?
These pictures will help you.
Did she put a pen in the
basket? No, she didn’t.
Did she put a cake in
the basket? Yes, she did.
1)
She put
a pen ,a cake, some lemons, some apples, a cup of tea, a jug of
honey in the basket.
Незнайко. Ой, я зрозумів правильну
відповідь.She put a cake ,some
apples, a jug of honey in the basket.
Мова. Welldone. Let’s
see what is our Little Red Riding Hood doing now?
Сцена2.
L.R.R.H. How nice it is in the wood. There are many trees, flowers
and mushrooms. I’ll pick some flowers for my grandmother.
Мова.Now
let’s answer –Whom did she meet in the forest? Look at these pictures and find
the answer!
Незнайка.I think it was a lion.
Мова.Really?
Незнайка.It’s a
joke. Of course, it was a wolf.
Мова.Let’s check!
Сцена3.
Wolf. I am big and grey. I live in the wood. I want to eat up Little Red
Riding Hood.(Tанець)
L.R.R.H. Good
morning, Mr. Wolf!
Wolf. Where are you going L.R.R.H.?
Task 4.
Мова.Dear children, what did the girl answer?
Find a true answer:
-I’m going to the city
-I’m going to the country
-I’m going to my grandmother.
Незнайко. Ну звісно я знаю. She said – I am going to my grandmother.
Мова.Well done. Let’s check!
Сцена 4
L.R.R.H.I
am going to my grandmother. I must hurry now. I take a cake, some apples and
honey to her.
Wolf. Where does she live, your grandmother?
L.R.R.H. She
lives in a little house in the wood near the river.
Wolf. Is it far from here?
L.R.R.H. No,
it is not.
Wolf. Well, Good-bye, L.R.R.H.
L.R.R.H. Good-bye
, Mr. Wolf.
Сцена 5
Grandmother.
Who is there?
Wolf. It’s me, L.R.R.H.
Grandmother. Come in, darling.
Сцена 6
L.R.R.H. Clap, clap, clap,
Rap, rap, rap
I’m knocking at the door,
Tap, tap, tap!
Wolf. Who is there?
L.R.R.H. It’s
me, L.R.R.H.
Wolf. Come in, my dear.
L.R.R.H.(Ставить корзину, сідає біля бабусі) What big eyes you have, Granny!
Wolf.
The better to see you, my dear.
L.R.R.H. What
big ears you have, Granny!
Wolf.
The better to hear you, my dear.
L.R.R.H. What
big sharp teeth you have, Granny!
Wolf. The better to eat you up!
Мова.Children, who came into the Grandmother’s house?
Find
these answer
1)
The Mother
came into the Grandmother’s house
2)
The Father came into the Grandmother’s house
3)
The Hunter came into the Grandmother’s house
Учні.The hunter came into the Grandmother’s house.
Мова.Let’s check!
Сцена 7
The Grandmother and the Hunter come in.
The Hunter shoots and the wolf run away.
Grandmother.
Oh, thank you very much!
The Hunter.
Oh! It’s really nothing.
Мова.That’s the end of the story. Did you like it children?
Учні.Yes, we did! Thank you!
Мова. Незнайку, чи сподобалось
тобі сьогодні?
Незнайко. Дуже!
Мова. Незнайку, діти багато
працювали, щоб виконати завдання до казки і підготувати цю історію. Тому, я
думаю, що тобі треба пообіцяти, що ти будеш старанно вчитися.
Незнайко. Обіцяю.
Мова. А тепер всі разом заспіваємо
пісню про вірних друзів, які допомагають
один одному вивчати англійську.
Немає коментарів:
Дописати коментар